e-Pembelajaran IPT dapat reaksi positif ahli akademik

KUALA LUMPUR 17 April — Sasaran kerajaan untuk melaksanakan e-Pembelajaran di seluruh institusi pengajian tinggi (IPT) secara optimum menjelang tahun 2015 mendapat reaksi positif di kalangan ahli akademik negara.

Pensyarah Fakulti Undang-Undang Teknologi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Nazura Abdul Manap berkata, langkah kerajaan ini dianggap satu nilai tambah terhadap sistem pendidikan negara.

"Saya amat bersetuju dengan pelaksanaan itu, namun kemudahan e-Pembelajaran ini tidak bermaksud untuk menggantikan kaedah bersemuka yang sedia ada,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Nazura berkata, sistem e-Pembelajaran ini adalah untuk membantu setiap penuntut memahami pembelajaran itu dengan lebih mudah dan berkesan terutama yang melibatkan Pembelajaran Jarak Jauh (PJJ) "e-Pembelajaran dapat membantu tenaga pengajar yang dibataskan dengan kedudukan geografi contohnya, jika pelajar berada di luar negara mereka masih mampu berhubung dengan pensyarah menerusi sistem ini,” katanya. -Bernama

1 comment:

  1. e-pembelajaran akan membantu pelajar memahami pelajaran dengan lebih mudah dan berkesan. Oleh itu perlu sediakan kemudahan akses e-pembelajaran kepada pelajar.

    ReplyDelete


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Surely silence can sometimes be the most eloquent reply.