Dua beradik menang pertandingan video kreatif

MUHYIDDIN   menyampaikan hadiah kepada  Muhd Ikmal dan  adiknya, Irdina Hani   pada majlis   penyampaian hadiah pertandingan Kreatif Sains dan Matematik Kebangsaan 2011, di Putrajaya, semalam.
MUHYIDDIN menyampaikan hadiah kepada Muhd Ikmal dan adiknya, Irdina Hani pada majlis penyampaian hadiah pertandingan Kreatif Sains dan Matematik Kebangsaan 2011, di Putrajaya, semalam.
PUTRAJAYA: Keunikan dan idea segar dihasilkan Muhd Ikmal, 11, dan adiknya, Irdina Hani Muhammad Rasli, 9, melalui video ‘Pertarungan Hebat Ahli Silap Mata’ memenangi tempat pertama Pertandingan Kreatif Sains dan Matematik Kebangsaan 2011 kategori Sekolah Rendah.

Murid Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Chung Hua 4, Kuching, Sarawak itu bukan saja meraih hadiah RM15,000 pada pertandingan dianjurkan Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM), malah video dihasilkan mendapat undian tertinggi (1,195 undi) dan dinobatkan sebagai Video Paling Popular.

Guru Besarnya, Chai Hon Mun, berkata kemenangan adik-beradik berkenaan mengejutkan namun tidak menafikan hasil karya yang membawa kemenangan RM10,000 kepada sekolah itu, adalah berkualiti.

“Paling penting, karya itu mudah difahami oleh penonton sebaya mereka. Ini adalah permulaan baik mendedahkan murid peringkat sekolah rendah menggunakan daya kreatif dimiliki dan melakarkan dalam bentuk visual mengikut kaca mata mereka,” katanya ketika ditemui, semalam.

Hadiah disampaikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan majlis turut dihadiri Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran, Datuk Dr Rosli Mohamed dan Pengarah Urusan ITNM, Mohd Khair Ngadiron.

No comments:

Post a Comment


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Surely silence can sometimes be the most eloquent reply.